Camusi + Gentle Ohm = ATK Awesomeness.

I’m completely slammed with a million things so no time to write, but you should go see Camusi and Gentle Ohm at ATK tonight, especially if you missed Camusi’s set at the Hanoi New Music Festival. This show promises large quantities of awesome. Gig info here and also copied below, courtesy of  The Onion Cellar who continue to exude massive quantities of awesome.

Camusi and Gentle Ohm.

Camusi and Gentle Ohm.

 

The Onion Cellar & DomDom vinh dự giới thiệu:

Buổi diễn solo của bộ đôi CAMUSI từ Italia – họ hoàn toàn đốt cháy khán phòng và trí óc của tất cả những người tham gia buổi diễn của họ thứ 2 vừa rồi tại LH Nhạc mới Hà Nội 2013

Hãy tưởng tượng Liz Fraser trong một ban nhạc chơi ứng tấu cùng những nhà thử nghiệm âm thanh xuất chúng của Thế kỷ 21

CAMUSI
cùng GENTLE OHM

20.00 – Thứ Tư 11/12/13
ATK – 73A Mai Hắc Đế
Vui lòng đóng góp tại cửa để tham gia

Nghệ sỹ diễn mở màn sẽ được thông báo

Một sự kiện bên lề của LH Nhạc mới Hà Nội 2013 (http://www.hanoinewmusicfestival.vn/)

CAMUSI (Ý)

http://camusi.wordpress.com/

Stefano Giust: trống, chũm chọe, đồ vật chọn lọc
Patrizia Oliva: hát, nhạc điện tử, contact microphone.

“Phần trình diễn của họ thật tuyệt vời: các nhịp phách của Giust thay đổi rất tự nhiên và chỉ trong chớp mắt – đó là free jazz, là nhạc ứng tấu, là cả trip-hop, mỗi mảnh âm thanh đều mang những dấu ấn của riêng anh. Còn giọng hát của Patrizia gợi ra sự đam mê và sức mạnh ở từng giây phút; cùng lúc, đó là một vết cào, một cái ôm, một tiếng đập, một tiếng hét. Tất cả những yếu tố này đưa âm nhạc của CAMUSI tới vực sâu của tâm hồn, và rồi lên thẳng trời cao.” Succo Acido

CAMUSI chơi nhạc ứng tấu tự do: các cách tiếp cận nghệ thuật của hai thành viên tương tác, đưa âm nhạc của CAMUSI đến vô vàn những lãnh thổ khác nhau: nhạc đương đại, jazz tiên-phong (avant-garde jazz), electroacoustic, trip-hop, nhạc tiếng ồn, các yếu tố ảo-giác, âm nhạc từ những vùng thiểu số, no wave, v..v.. Giọng hát, các phần điện tử và trống/bộ gõ có vai trò như nhau trong phần trình diễn – một sự dân chủ trong âm nhạc.

Patrizia tìm tòi và hướng tới việc định nghĩa lại khái niệm một ca sỹ đương đại, bao gồm cả động tác. Những khám phá của cô trong nhạc điện tử chạm tới nhạc tiếng ồn, các âm thanh thu tự nhiên và các vòng lặp giọng hát. Trong khi đó, tiếng trống của Stefano Giust tập trung vào nhịp điệu lẫn việc triệt tiêu chúng, cùng với việc nắm bắt những góc cạnh mạnh mẽ thô ráp, những giai điệu bất cân xứng, tiếng ồn, sự tĩnh lặng, cường độ âm sắc và các kỹ thuật nâng cao. Tránh hầu hết những sự rập khuôn, anh luôn cố truyển tải sự rộn ràng không phải từ nhịp phách đơn lẻ mà từ các tổ hợp nhỏ – những ‘biến cố ngẫu nhiên’.

CAMUSI gần như là một dự án tồn tại dưới dạng trình diễn. Quyết định táo bạo không thu và phát hành album là một sự biểu tình – sự im lặng đứng ngoài thị trường âm nhạc của họ là một lời mời đến với những buổi biểu diễn cho những trải nghiệm trực tiếp.

GENTLE OHM (Anh)

https://soundcloud.com/gentle-ohm
http://t.co/b6fIUkffYy
https://soundcloud.com/gentle-ohm/long-circuit-excerpt

Với một cái tên lấy cảm hứng từ một đơn vị điện trở trong vật lý cũng như từ nhà khoa học khám phá ra đơn vị đó (Georg Simon Ohm), GENTLE OHM (dự án mới của nghệ sỹ nhạc thử nghiệm người Anh sống và làm việc tại Hà Nội Josh Kopecek) chưa chắc đã là điều bạn trông đợi.

GENTLE OHM hoàn toàn có thể là dự án ‘điện tử’ và công phu nhất của một người nghệ sỹ đã từng sáng tác nhạc cổ điển đương đại, chơi nhạc Brazil cùng nhóm Xeomistas, hoặc trình tấu ngẫu hứng với các bảng vi mạch điện tử tự chế. Nhưng liệu GENTLE OHM có ‘gentle’ thật? Tất nhiên là không. Đây là một bức màn âm thanh lớn đầy bí hiểm, đan xen vào nhau những sample từ những thời kỳ đã đi qua của âm nhạc truyền thống Việt Nam, được nhúng vào một bể màu của nhạc industrial, và rồi tất cả được xử lý và lắp ghép tại chỗ (giữa những beat nhạc có phần ‘điên loạn’ ảnh hưởng bởi nhạc dub), phản ánh trực tiếp những dòng suy nghĩ và ý tưởng thường trực tuôn chảy qua người nghệ sỹ. Kết quả: một tấm lều bạt khổ cực đại căng tràn âm thanh và lẩn khuất những đốm sáng.

—————-

The Onion Cellar & DomDom are super excited to present:

A solo concert from the Italian duo CAMUSI – who totally burnt the house down and destroyed the faces and minds of all present at their concert on Monday as part of the Hanoi New Music Festival 2013

Think Liz Fraser fronting a free-improvisation unit, backed by sonic experimentalists of the 21st century

CAMUSI
plus GENTLE OHM

20.00 – Wednesday 11/12/13
ATK – 73A Mai Hac De
Entry by donation

Support act to be confirmed

A Hanoi New Music Festival ’13 side-event (http://www.hanoinewmusicfestival.vn/)

CAMUSI (UK)

http://camusi.wordpress.com/

Stefano Giust: Drums, cymbals, objects
Patrizia Oliva: Vocal, electronics, contact microphone

“The live show is brilliant: the fragmented rhythms of Giust, change with the naturalness of a beating wings, it’s free jazz, it’s radical improv, it’s even trip-hop, each piece bears his indelible imprint. No less important is the Madame par excellence, her voice exudes passion and vehemence at every step, it’s a scratch, a caress, a slap and a scream at the same time. All these drag the sound of Camusi into the abyss of the soul, and then up to the sky.” Succo Acido

Camusi plays free improvisation: the aesthetic approaches of the two musicians interact with each other touching different areas: contemporary music, avant-garde jazz, electroacoustic, trip-hop, noise, psychedelia, ethnic, no wave, etc. Voice, electronics and drums have the same importance, following a sort of instrumental democracy.

Patrizia Oliva’s research is aimed on a redefinition of contemporary singer that often includes gesture. Her exploration on electronics includes noise, field recordings and voice loops. Stefano Giust’s drumming focuses on rhythmic pulse and its destruction, along with embracing powerful rough angularity, asymmetrical rhythms, noise, silence, timbric intensity and extended techniques. He avoids most clichés, nevertheless manages to transmit a pulsation that doesn’t derive from a single beat, but by assembling several rhythmic such as “micro events”.

Camusi is a project totally identified with the performative act of the concert and not with recording stuff. The radical decision to not publish new albums is also a protest of silence against the music market, an invitation to go to concerts.

GENTLE OHM (UK)

https://soundcloud.com/gentle-ohm
http://t.co/b6fIUkffYy
https://soundcloud.com/gentle-ohm/long-circuit-excerpt

Taking its name after a unit of electrical resistance which took its name after the German physicist Georg Simon Ohm, GENTLE OHM is and is not quite what it says on the tin. A new project from Hanoi-based noise enthusiast Josh Kopecek, GENTLE OHM could easily be amongst the British composer’s (who, in the past, has been writing contemporary classical suites, playing Brazilian music with his band Xeomistas, or bending the sh*t out of homemade circuit boards) most electronic, adventurous and elaborate offerings to date.

But are they ‘gentle’? Of course not. What we encounter is an ominously cavernous blanket of noise, interwoven with hauntological samples from bygone eras of traditional Vietnamese music, dipped in modern industrial colors, then manically live-processed in between dub-like beats into elaborate streams of consciousness. The resulting maelstrom is a canopy of dappled light over and through the sound with which he works.

Tagged , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: